fredag 2 september 2016

Mavshacks utveckling

Vi kan tydligt se ett nyvakande intresse. Från Januari till Juli så ser vi att ökningen sker stabilt. Jämför Januari mot Juli´s siffror så är man mäkta imponerand. Jag satte ihop alla i ett klipp för enklare överblick.
På den korta tiden jag haft dom så har de gått upp över 15%.
Jag har stora förväntningar från Augusti´s siffror som kommer denna eller nästa vecka. Om företaget fortsätter i samma veva kanske vi kan lämna öres nivån och gå upp mot kronan?
Företaget ökade kraftigt efter introducering av live sport som lockade nya betalande abonnenter. Jag tror att fortsatt ökning kommer att ske inom just den sektorn. Om man nu lyckas som man har förhoppningar med att lösa in Saudiarabien i September så kommer ökningen resultera i många flera abonnenter. Många tror att ökningen skett genom det mera "innovativa" sättet att ta betalt via sin mobilräkning.
Dock lider företaget fortfarande av den förra VD:n´s beslut men genom att börja bygga från grunden med stabilitet så tror jag man kan återfå sina forna glansnivåer.
Sitter man lång i företaget tror jag det kan gynna iängden, man kommer inte kunna förvänta sig några magiska siffror på kort.
För de som inte vet vilka mavshack är så är det följande ( tagit från avanza )
Mavshacks är en global prenumerationsbaserad internet-TV tjänst som erbjuder asiatisk underhållning till tittare runt om i världen. I dag har Mavshack prenumeranter i över 80 länder och tillhandahåller i dag främst indiska och filippinska titlar.
En motsvarighet till USA´s Netflix och våra kära viaplay etc.
Indien hade själva 1,2 miljarder människor från 2013...
Saudiarabien 30 miljoner , också från 2013..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar