tisdag 13 september 2016

Fondplaner

För min egna plan nu så kommer jag börja investera i fonder på månadsbasis.

Det kommer bli 3 stycken fonder som det läggs in pengar på. Jag börjar med två av dom och 1 kommer investeras lite senare i år.


Avanza Zero som är en indexfond som följer OMX30. Har inga avgifter och därför ett väldigt säkert kort i portföljen för den långsiktiga spararen. Alla utdelningspengar återinvesteras i fonden på nytt.


Didner & Gerge småblogsfond är en riskfond som köper i mindre företag, den har en förvaltningsavgift på 1,40% men efter den enorma potentialen som fonden har visat så har jag förtroende.


DNB Global Indeks är en fond som köper i de största Globala företagen i världen. Störst del är det i USA och därför kommer jag spela passivt och vänta tills presidentvalet är över. Efter det kommer jag kolla in hur marknaden ser ut och gå in här med.

Förvaltningsavgift på endast 0,30 %

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar