måndag 10 maj 2021

Köpknappen är het

 På senaste tiden har jag hämtat hem vinster i mina tillväxtaktier och omfördelat det till min grundportfölj.

Anledningen är att värderingarna stuckit iväg på tok för mycket, många bolag har fortfarande vinster långt i framtiden och straffas hårt med ränteoron.

Avmattningen av bränsle i kombination med vaccin som trillar in på ökande takt så ser jag betydligt större värde i omfördelningen. 

"Gammel-tech" genom FAANG/FAAMG tycker jag krossar sina resultat och jag ser betydligt större mervärde att öka upp dessa positioner om man vill ha tech-exponeringen.

Jag har klickat hem ett helt gäng med attraktiva aktier på senaste tiden.


Nya innehav

+ Volvo 

+ Assa Abloy

+ Lundbergsföretagen


Ökade positioner

+ EQT

+ SCA

+ Bure Equity

+ Addtech

+ Instalco

+ Kinnevik

+ Thule Group

+ Embracer Group


  • Jag sitter fortfarande på en kassa redo att användas när fler möjligheter dyker upp.
  • Bra tillväxtcase i mina portföljer som jag har stora förväntningar på, bara att jag är lite mer restriktiv kring mina val.
  • Primära portföljen består utav kvalitétsbolag. 
  • Jag har även fått tillbaka ny energi på min utdelningssida (underbart när det trillar in på kontot). 
  • Jag predikar totalavkastning före hög utdelning alla dagar i veckan men kombinationen är magisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar