tisdag 27 april 2021

Evolution Gaming Group

Idag kom rapporten från Evolution Gaming Group och den var stark på alla punkter.

Några av kommentarerna på rapporten:

"Vi är bara i början & har aldrig sett så starka siffror" - VD

"Di anser att Evolution fortfarande är en attraktiv investering" - Di

"Evolution är unikt" - Erik Sprinchorn - Tin Fonder

 "Evolutions Q1 rapport var extremt stark" - Morgan Stanley

En sak är säker, det kommer att trilla in flera höjda riktkurser snarast. Jag gillar verkligen att äga bolag som visar styrka och här får vi tillväxt i sin renaste form.

Kursen har gått upp 100% i år och det är givetvis en fantastiskt resa. 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag äger Evolution Gaming Group som är 2,6% av min portfölj och indirekt genom Tin Ny Teknik.  Evolution viktas 6,23% hos fondförvaltarna och ligger som andra största innehav bakom Embracer.

Jag föredrar personligen Tin Ny Teknik framför Roburs alternativ även om båda givetvis är fantastiskt fina. Vissa kan givetvis argumentera om att Robur avkastade bättre förra året men för mig handlar det inte om det. Utsikterna framåt och vilka typer av investeringar som ramar in portföljen är viktigare i långa loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar