torsdag 22 april 2021

Veckans investeringar

Det är rapportsäsong, vilket brukar resultera i att man vaknar med lite extra energi!
 
Thule som ligger i min portfölj gynnades utav "hemester" och dagsturer. Bolaget hade en valutajusterad tillväxt om 56% i det första kvartalet. De har varit starka på sistone och är upp runt 33% i år. Du får utöver detta en direktavkastning kring 2%, exkluderat bonusutdelningen på 7,50 SEK.
Kategori: Konsument, cykliskt
 
Lifco, Nibe & Instalco är några av mina favoriter inom industri som jag håller ett extra öga på.

Investors substansvärde kom in på 821 vilket är en bra ökning, mot dagens kurs ser jag det som ett givet tillfälle att öka upp ytterligare.

Bure har haft medvind genom rapportvinnare på Vitrolife, Mycronic & Xvivo. 
Jag gillar min kombination utav Investor, Latour, Kinnevik, Svolder och Bure. Detta kompletterar upp tekniksektorn väldigt bra och ger en bra trygghet i en allvädersportfölj.

Veckans inköp
  • Thule Group
  • Lifco
  • Nibe Industrier
  • Instalco
  • Investor

Konsument(cykliskt) & industri till portföljen.

Trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Inköpen klingar AAA. Drog faktiskt in lite Nibe idag då utdelningen från SCA kom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack broder! AAA klass är fint :).
      Bra köp, då sitter vi båda med Nibepjäsen i portföljen!

      Radera