tisdag 25 maj 2021

Dagens inköp

Idag är det löning och dags att sätta nytt kapital i arbete. Tycker det är så oerhört viktigt att sätta nytt kapital i arbete utan att låta det ligga och ruttna på ett bankkonto.

Dagens inköp blev enligt nedan:

  • Lifco (ökar upp, premiumbolag, upptar 4,26% utav min portfölj)
  • Nibe (ökar upp, premiumbolag, gått upp över 20% sedan mitt förra större köp)
  • SCA (ökar upp, tillsammans med Holmen via Lundbergsföretagen får jag bra exponering inom råvaror(skog))
  • Assa Abloy (ökar upp, global ledare inom accesslösningar, ingår även i Latour men jag vill direktäga denna premiumpjäs)
  • Cibus Nordic Real Estate (ökar upp, ger mig en bra defenisva kassaflöden)
  • SBB (nytt, vi tar en skvätt av Ilija Batljan, utdelningscase med tillväxt)
  • Investor (ökar upp min baspjäs när den går mot rabatt)
  • Thule Group (ökar upp, målbild cirka 1,5% utav portföljen)
Väntar på utdelningar från diverse bolag som kommer återinvesteras!

Trevlig tisdag på er!

2 kommentarer:

  1. Grymt, ser ut som vi har gått hand i hand till köpknappen denna gång. Ha det bra broder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack broder. Det känns oerhört tryggt att höra. Stabila köp är vår melodi!

      Trevlig kväll!

      Radera