söndag 10 maj 2020

Stryka genom ett par extra ögon

Jag spenderar många timmar per vecka med att läsa analyser, nyckeltal, trender, sektorer och genom detta så formar jag min portfölj över tid.

Det är en underbart rolig hobby som jag brinner för och kommer fortsätta med i många år. (Det kommer dyka upp lite mera nyheter framöver)

Eftersom man själv är rätt nischad i vad man vill skapa med sin stratergi så blir man lätt fartblind. Ett förslag som jag kom fram i början på veckan var att ge min bloggpolare möjligheten att utgå från min portfölj för att hitta svagheter & strykor. Detta ger mig en unik möjlighet att få ett par extra ögon som kan hitta det jag eventuellt har missat.

Genom att vara mottagligt för förändring med ett öppet sinne så utvecklas man tillsammans och detta bör leda till ännu bättre resultat. Ödmjukhet inför uppgift helt enkelt. Jag gjorde samma sak med hans portfölj så nu står vi där med ännu bättre förutsättningar.

Avslutningsvis så är detta dagens tips som ni själva kan göra. Använd någon i er närhet som har liknande intresse och kritiskt kan granska både svagheter och stykor med portföljen.

"En kedja är inte starkare än sin svagaste länk"

2 kommentarer:

  1. Det var extremt värdefullt. Hjälper att staka ut färdriktningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Det är en viktig del i utvecklingen.

      Radera