fredag 1 januari 2021

Senaste aktieköpen & reflektioner

Hoppas alla läsare har haft det jättebra i samband med nyår. Vi lägger 2020 med coronafokuset bakom oss och blickar framåt - nytt år och nya möjligheter!

Veckans transaktioner

  • EQT
  • Svolder
  • Bure Equity
  • Embracer
  • Kinnevik
  • VanEck Vectors VideoGaming & esports ETF
Jag fortsätter fylla på i min hybridportfölj.

Under januari kommer det trilla in flera spännande och förväntasfulla utdelningshöjningar då boksluten ska presenteras. Vi får helt enkelt se hur bolagen hanterar detta under pågående situation.

De bolag som ligger under min radar är
  • Investor
  • Castellum
  • Air Products and Chemicals
  • BlackRock
  • EQT
  • SCA
Reflektioner
Att sätta upp en stratergi är så otroligt viktigt när man ska skapa och/eller formar sin portfölj. Glömmer man bort detta så är det lätt att man hamnar på villospår och drar på sig onödliga beslut som tex triggats utav börsbrus.

Detta gäller även för min del och därför har jag som inriktning under detta året att exekvera helt enligt min  uppsatta plan och undvika impulsiva inköp.

Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar