onsdag 1 juli 2020

Inköp & spaningar

Igår ökade jag upp ytterligare i Kojamo som jag tycker kan klättra upp närmare mot 2% av portföljen. Stabilt företag med en tydlig plan som ger mig ett långsiktigt case tillsammans med Vonovia och AvalonBay Communities.

Återinvesterade även utdelningen från Cibus som ger en saftig DA.

Merck & General Dynamics handlas till discount mot fair value och till dagens värdering så är dessa attraktiva att öka upp ytterligare i. Förmodligen tar jag ytterligare en position idag och övervakar dessa.

Alltid trevlig att se två av mina favoriter på SA ger köprekommendationer med precis samma tänk man själv har.

Merck handlas just nu med en DA på 3,13% & General Dynamics 2,84%.
Det känns betydligt bättre att ha tålamod och köpa på bra tillfällen, detta känns som rätt läge.

Utöver dessa kikar jag lite extra på Broadcom, Mastercard och Microsoft.

Vonovia handlas idag utan rätt till utdelning på 1.57 , den utdelningen planeras att bli återinvesterad.

2 kommentarer:

  1. Ljuv musik i mina öron. Kanske plockar in kojamo igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Myntaren!
      Det känns som väldigt bra köp, klippte till vid öppningen.

      Ja Kojamo känns som en given pjäs i portföljen.

      Radera