onsdag 15 juli 2020

Castellum Q2

Idag släppte Castellum sin Q2 rapport och den såg onekligen bra ut. Ett starkt första halvår med tillväxt i förvaltningsresultatet på 9%.

Henrik Saxborn kommenterar kortfattat "Castellum noterar att hyresgästerna betalar och hittills har de inte behövt så mycket stöd som bolaget bedömde inledningsvis under krisen". "Samtliga hyror är mer eller mindre inbetalda"

När man sitter på en bra exponering där primärt fokus ligger på lokaler för kontor, lager/logistisk och samhällsfastigheter. Det är en väldigt viktig faktor för mig då jag ser en betydligt större risk att sitta med exponering mot butiker och restauranger. Detta gör helt enkelt att man kan känna sig tryggare med investeringen.

Man har även fokus på hållbarhet och digitalisering vilket är väldigt viktigt i dagens samhälle.
Sakta men säkert närmar man sig även 25 år med höjda utdelningar!

Långsiktigt substansvärde uppgick till 199kr per aktie, som innebar en ökning med 8%.
Aktien är upp cirka 4% idag och jag passade på att köpa på mig ytterligare en stek på 179kr.

Castellum upptar nu 7,21% utav min portfölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar