tisdag 7 juli 2020

Dagens köp

Idag köpte jag ytterligare Microsoft vid callen och nu upptar MSFT 10,78% totalt av portföljen.
Det innebär att Microsoft tar över förstaplatsen i portföljen tätt följt av Investor som ligger på 10,49%. Techjättarnas värderingar har skjutit i höjden på sistone där all tech i princip har gått spikrakt uppåt.

För min del är jag långsiktig och köper regelbundet så det innebär ibland att jag köper under fair value, på fair value och även över fair value. I stora drag spelar kvalitén en otroligt stor beroende på vilka typer av köp jag gör.

Övrigt tycker jag att Johnson & Johnson ser trevlig ut till dagens kurs och det kan mycket väl bli ytterligare köp. Vill gärna att JNJ ska ta upp cirka 5% av portföljen (idag 4%).

Axfood släpper sin Q2 rapport på onsdag nästa vecka och den läsningen ser jag fram emot! Även här kommer jag förmodligen öka upp lite för att närma mig 3%. (idag 2,21%)

Air Products and Chemicals släppte idag en nyhet som gav bränsle åt aktien (upp 5,61%).
"Amerikanska Air Products har kommit överens med ACWA Power och NEOM om ett samriskprojekt för en grön vätebaserad ammonikaproduktionsanläggning som drivs av förnybar energi. Det framgår av ett pressmeddelande.

Projektet värderas till fem miljarder dollar och kommer ägas med lika delar av bolagen."





















Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar