tisdag 24 september 2019

Nytt innehav och ökat ytterligare i befintligt

Idag är det börspremiär för EQT och jag har tecknat sedan tidigare. Jag fick den del jag ville teckna så är nöjd över det. Ännu bättre blev det när EQT rusar upp cirka 20-25% i öppningen. Det var 10 gånger övertecknat så det var en väldig hype över denna introduktionen.

Förutom detta så ökade jag upp ytterligare i Skanska som jag tycker har löst många av sina frågetecken? Detta året har aktien svarat bra och gått upp cirka 34% vilket är riktigt bra.

Jag tycker Skanska är ett fint företag och trivs med det i portföljen. Jag gillade inte förra årets utdelningssänkning men efter mycket övervägande fick den stanna kvar i portföljen vilket jag är nöjd med nu.

Infrastruktur är något som alltid kommer finnas som behov och Skanska plockar in många stora ordrar. Kan man få ordning på förlustprojekten så kan det bli riktigt fint i framtiden.

Trevlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar