onsdag 4 september 2019

Lite blandade tankar kring Q2/Q3 2019

Den senaste tiden har börsen fått sig en bra uppgång och jag känner mig nöjd över mina val av värdepapper.

I skrivande stund är portföljen upp ~23 % detta året. Fruktansvärt imponerande! Då jag tenderar att ha en mera semi-defensiv position när det kommer till uppgångar. Mycket av uppgången är för fastighet.

Alla fastighetsaktier går som tåget och det tror jag kommer fortsätta ett tag till. Det känns som många av innehaven har blivit dyra men det återstå att se vad som händer till Q3 rapporterna trillar in.

Nobina fick en köprekommendation igår utav Nordea som höjer upp riktkursen till 90 kr. Det fick aktien att stiga upp cirka 13%.

Vi får se hur helåret slutar men jag känner mig optimistisk. Det är stunder som dessa som man inte ångrar en sekund att pengarna ska ligga på något sparkonto och tappa mot inflationen.

Tycker jag är lite för överviktad mot fastighet och kommer att använda utdelningarna för månaden genom att höja upp lite andra innehav.

Mycket av mina tankar går kring att höja upp McDonalds, Bravida och Boliden.
När det gäller nya innehav så är jag fortfarande intresserad utav att ta in PepsiCo.

Trevlig dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar