söndag 2 april 2023

Mars och mina tankar

Mars har nu passerat och jag tänkte dela med mig utav mina tankar och köp under månaden.
Börsen har varit volatil men jag fortsätter agera efter min uppsatta strategi. Många gånger under mars hördes utdelningsljudet hos Avanza, vilket är en riktigt rolig boost. 
Utdelningarna har trillat in i vanlig ordning och det ger mig bra köpkraft.
 
Under månaden har jag köpt:
  • Microsoft
  • Cibus
  • Lifco
  • Nibe
  • Investor
  • Latour
Mycket tillväxtorienterad köprunda med många fantastiska bolag. Många har kommit ner i värdering och jag passade på att ta lite småpositioner. 
 
April präglas också utav mycket utdelningar så det finns sannolikhet att det blir ännu flera köp i närtid.
 
Har skickat in att säga upp en av mina kreditlinor hos Avanza. Tycker inte den tillför mig så mycket längre. Villkoren med räntan hoppar som en jojo så ser jag ingen anledning till det längre.
Har även dragit ner rejält på den andra kreditlinan (~3% totalt) så det kan mycket väl bli att den också plockas bort i närtid.
 
Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Nästan bara premiumköp denna runda Dennis.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, det passar bra med att vissa värderingar kommit ner en bit. Cibus nuvarande kurs känns som en vettig risk reward, speciellt när man säkerställt 800 miljoner i den riktade nyemissionen. När väl inflationen börjar återse ljus så kommer det snabbt ticka uppåt (enligt min gissning)

    SvaraRadera
  3. Checkar tre av dina köp bland mina egna i mars. Investor, Latour och Microsoft. Kul att läsa dina tankar kring investeringar Dennis. MVH Andreas Paulsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt fina köp Andreas, premiumpjäser!
      Kul att du stannade förbi och delade med dig, ha det bäst. Mvh Dennis

      Radera