lördag 11 mars 2023

Reflektioner och köp på senaste

Mina inköp på sistone har varit fokuserade på Cibus. I samband med att bolaget kommit ner till en nivå på 116,90 SEK så tycker jag det är en riktigt attraktiv nivå.
 
En stabil verksamhet med KPI kopplade kontrakt, hög utdelning och till kraftig substansrabatt(~28%) så känns magkänslan bra på att öka upp.
 
Finns givetvis riskaspekter som hög skuldsättning och utgående obligation som behöver hanteras innan september i år. Att man sänkte utdelningen i tid för att kunna parera nuvarande klimat tycker jag är sunt och den är fortfarande på en väldigt attraktiv nivå (8,55% baserat på 0,9 euro -> 10 SEK avrundning).

Min taktik nu under mars är att fortsätta vara lite passiv. Monitorera mycket macrobaserade nyheter och  fortsätta köpa upp mig i tex Cibus och Investor. 

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar