fredag 14 april 2023

Veckans transaktioner - "nytt portföljblock "

Under veckan har det trillat in ett bra gäng utdelningar. Jag har använt dessa + nytt kapital till att designa upp ett ny portföljblock till min huvudportfölj. Sektionen är mer orienterad mot tillväxt. Vissa av bolagen äger jag sedan tidigare medans andra är "nya" och "nygamla". 

  • Addtech
  • Atlas Copco
  • Avanza Bank
  • EQT
  • Fortnox
  • Hexagon
  • Hexatronic Group
  • Indutrade
  • Instalco
  • Investor
  • Latour
  • Lifco
  • Nibe
  • Mips
  • Volvo
Vid en snabb inblick ser man att det är mycket industri och teknik. Jag har länge varit sugen på att öka upp offensiven till min portfölj och nu känner jag att det är "rätt" läge för mig.

Planen är att fortsätta öka upp i ovanstående papper och fortsätta bygga upp denna ett par % nivåer till i närtid.

Volvo kom med en omvänd vinstvarning och ser ut att krossa förväntningarna. 

Inflationen har börjat att bromsa in (informationen släpptes 08.00 idag), så nu börjar man se återhämtningen bland fastighetsaktier. 

Jag har även kört en "Cibus challange" med en polare under April. Det betyder att vi köpt Cibus varje dag som börsen varit öppen :-). 

Kom ihåg att börsen ska vara kul och motiverande. Fortsätt köpa i ur och skur så blir man långsiktigt belönad.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar