fredag 29 oktober 2021

Mina senaste uppdateringar & reflektioner

Det har varit högt tempo på sistone för min del.
 
  • Axlat en ny roll på jobbet som jag känner stor ödmjukhet inför.
  • Fortsatt att hålla mina utdelningskurser för nybörjare. Det har varit riktigt kul att träffa olika individer för att hjälpa de komma igång med sitt sparande. Att få positiv respons på kursen är en energiboost och man känner att man gör skillnad.
  • Spenderat mycket tid med familjen och vänner. 
  • Detta har resulterat i färre inlägg på bloggen men man kan inte vara överallt samtidigt!
 


 
 
 
För min portfölj så har jag gjort ett par transaktioner på sistone och ökat upp i:
  • XACT Norden Högutdelande
  • SCA
  • Peab
  • Instalco
  • Latour
  • Svolder
  • Investor
  • Nibe Industrier
  • Cibus Nordic Real Estate
  • Addtech

Sitter fortfarande på lite kassa och avvaktar lite på vad jag ytterligare ska öka upp i. 
Följer rapporterna som trillar in på löpande band. 
 
Microsoft imponerar i vanlig ordning och visar tydligt varför man förtjänar rollen som världens högst värderade bolag. Bolaget är upp +48,37% i år och har en ruggigt stark moat. 
Microsoft är över 10% utav min portfölj så därför följer jag den extra noga!

EQT är också en pjäs som väger tungt i min portfölj och landar in på över 8%, den är upp +115% i år (helt otrolig utveckling)

Jag är också mäkta imponerad utav Apples rapport som trots komponentbristerna levererar ett bra resultat. Kortsiktigt kanske det kan ges köptillfällen? Jag håller utkik!
 
Året börjar successivt närma sig sitt slut och det är dags att börja arbeta på den stora genomgången utav portföljen i vanlig ordning!
 
Vill du komma igång med ditt sparande? Är du intresserad av att lära dig mera om utdelningsaktier?
Passa på att gå min kurs: helpmeup.se/e/dennisrobertsson
 
Trevlig kväll och helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar