lördag 24 juli 2021

Veckans inköp

Under denna veckan köpte jag in ett gäng aktier i följande bolag:

- Investor (mycket god spridning på bolag och handlas fortfarande till rabatt. Detta känns  sällsynt på en högt värderad börs. EQT bidrar rejält med en urstark rapport och en uppgång på över 100% iår)

- Lifco (suveränt rapport på alla rader, Per Waldemarson blev intervjuad utav placera. Detta gav bra inblick i bolagets kultur och hårda arbete med att hitta bra förvärv)

- Instalco (valde mellan Instalco och Nibe denna omgången och enligt min åsikt ser jag större mervärde i Instalco på nuvarande nivå)

- SEB (dags att börja vikta upp banksektorn till min allvädersportfölj. Mycket bra att köra något räntebärande papper som motvikt mot rådande klimat där serieförvärvare stortrivs. Mycket utdelningar att vänta då bankerna har en rejäl kassa. SEB hade bäst rapport av alla storbanker på hemmaplan och den är 7% av Investors väska. Detta ger mig en naturlig ingång och balanserar upp sektorn

På förfrågan så visar jag upp min topplista över mina innehav för att ge en inblick hur min fördelning ser ut för stunden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar