torsdag 23 april 2020

Rapporter & nya inköp

Idag slog Mycronic till med en riktigt bra rapport. Man såg att omsättningen & vinsten minskar (logiskt i dessa tider) men att ordergången var ruggigt stark.

Orderingången landade på 1 432 miljoner kronor (721), en ökning med 98,6 procent mot föregående år. Detta gav bränsle till aktien som är upp över 28%.









En av de mest intressanta rapporterna blir nästa vecka när Microsoft anländer.









Denna rapport kommer jag läsa extra mycket då jag lägger stort fokus på denna teknikjätte som jag tror är en väldigt bra investering långsiktigt.

Man har redan nu flaggat för att segmentet "Enterprise Services" men "Intelligent Cloud" och Productivity and Business Process" är det mest intressanta (där vi bland annat ser Azure och Office 365).

Nya inköp:
+ Microsoft (MSFT)
+ Automatical Data Processing (ADP)
+ General Dynamics (GD)

ADP & GD handlas betydligt bättre i förhållande till fair value men MSFT tenderar att leverera gång på gång och därför gör det inget för mig att betala denna summan.
Jag investerar regelbundet och kommer fömodligen öka igen efter rapporten oavsett vilket håll den visar.

Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar