måndag 20 april 2020

Omfördelning i portföljen

Idag tog jag beslutet att omfördela i min portfölj.

I min genomgång har det varit fokus på tillväxt, utdelningstrovärdighet, styrkor, svagheter, kreditvärdering, vallgrav och min egna känsla framåt.

I första gallringen blev det följande som fick lämna:

- Nobina
- Swedbank
- Resurs
- Omega Healthcare Investors
- STAG Industrial

Jag tackar dessa aktierna för tiden i portföljen.

Istället säger vi välkommen till:

+ Automatic Data Processing
+ Stryker
+ General Dynamics
+ Visa
+ Walt Disney

Samt påfyllning i befintliga:

+ Medtronic
+ Merck
+ Microsoft
+ T Rowe Price Group
+ Vonovia

De föll in på attraktiva nivåer till portföljen.
Jag förväntar mig hårt jobb från de nya spelarna. 

Jag tackar Wolf Report & FerdiS för sunda tankar på SA.

Även tacksam för min och Myntarens spaningslista som gör det betydligt mycket enklare att hitta godbitar.

Trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Skulle också vilja göra mig av med några "hundar" och satsa på tillväxt. Låter de ligga kvar som zombisar i portföljen tills vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland behöver man göra en vårstädning och kolla över vilka saker man använder eller som bara tar plats.

      Frågan man bör ställa sig är kan pengarna prestera bättre på annat håll? I mitt fall tror jag verkligen det.
      Långsiktigt med god tillväxt är en vinnande kombination.

      Vill gärna försöka fokusera på kvalité. Majoriteten av de stabila företagen fortsätter att klara sig igenom de tuffa perioderna och då slipper man se slopade utdelningar.

      Radera