söndag 6 oktober 2019

Uppdatering 2019

Äntligen är det dags att meddela att mitt mål för helåret är i hamn!

Det känns riktigt härligt och nu kommer jag att blicka framåt för 2020 för att sätta tuffa men realistiska mål.

2019 utdelningar jämfört med 2018 utdelningar är upp hela 80% och kommer sluta på lite högre då jag har endel som trillar in i de sista 3 månaderna.


Under 2019 har min portfölj levererat upp ~ 23%. Betydligt bättre än OMX Stockholm 30 GI.

"Avkastningsindex, även kallade återinvesterade index, mäter hur aktiekurserna utvecklas och räknar dessutom med alla aktieutdelningar som företagen gör. Avkastningsindex ger alltså en tydligare bild av den totala avkastningen. OMXSGI är ett avkastningsindex över utvecklingen på Stockholmsbörsen, som räknar med både aktiekursernas utveckling och aktieutdelningar."

Tycker portföljen är stabil och som ni ser enligt grafen nedan har jag betydligt mindre volatilitet.
Kika tex maj och augusti så ser man hur snabbt det kan gå upp och ner.
Detta är åter ett sätt att förstå vikten av att köpa regelbundet. Det kan hända att du har tur och köper på botten men i de flesta fall kommer så inte vara fallet. 
























Slutligen skulle jag vilja ge en rekommendation att gå in och läsa på Myntarens blogg som är riktigt bra. Nedan får ni länk
https://myntaren.blogspot.com/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar