måndag 14 oktober 2019

Två ny inköp till portföljen!

Idag slog jag till på Mycronic(2,37% DA) & Nilörngruppen(7,23% DA).

Mycronic har jag spanat på länge och idag slog jag till. Potentialen är stor och ligger helt rätt i tiden.
Detta året har varit starkt och man kan räkna med en höjd kurs i förhållande till nyckeltalen. En Q3 som trillar in den 24 och ska bli spännande att följa. Höjd utdelning är att vänta inför nästa år!

Nilörngruppen ligger kraftigt undervärderad och nu känns det som det som en väldigt bra entry i förhållande till nyckeltalen. Kursen har trillat kraftigt och har tryckt upp DA till 7,23 mot nuvarande kurs. Vinsten ligger i linje i Q2 mot vad man hade under 2017 och då låg kursen på dubbla. Kursen har trillat ner runt 18-20% under detta året och jag tycker överreaktionen är för stor.

"Nilörngruppen är en av Europas ledande tillverkare av etiketter, förpackningar och accessoarer. Bolaget levererar årligen cirka 1,5 miljarder etiketter huvudsakligen till kunder i klädindustrin. Bolaget har varit verksamt i drygt 40 år och ett djupt kunnande, ett omfattande partnernätverk och en välfungerande logistikkedja är några av Nilörngruppens styrkor."

Under detta året har cirka 34/37 investeringar visat en positiv utveckling så jag fortsätter att lita på magkänslan och fakta.

Ska iväg till mina vänner nu ikväll därför blir det ett snabbt inlägg!
Kan bli ett mera detaljerat inlägg snart!


2 kommentarer:

  1. Stabilt Dennis. Jag tror också på de bolagen!

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Myntaren. Jag är riktigt nöjd över dessa köpen. Kommer pynta ut fin utdelning i maj!

      Radera