måndag 18 april 2022

Uppdatering april part 1

Jag har en stark förkärlek till Dividend Growth Investing (DGI). 
Primärt försöker jag hitta en bra bolagsmix som levererar utdelningar i kombination med bra utdelningstillväxt och totalavkastning. 

Jag gillar att stresstesta min portfölj i olika miljöer och reflektera kring hur jag står mig mot omgivningen i upp och nedgångar. Detta formar successivt mitt lagbygge.

April har än så länge varit en månad med full fart och följande köptransaktioner har gjorts:
  • Houlihan Lokey (HLI)
  • Merck (MRK)
  • T Rowe Price Group (TROW)
  • Arbor Realty Trust (ABR)
  • Ares Capital (ARCC)
Detta gäng ger mig dels bra utdelningsnivåer och även utdelningstillväxt. 
Jag har en stark förkärlek till den gömda diamanten HLI som jag länge velat plocka in igen men värderingen sköt i höjden. 
 
Nu har den kommit tillbaka igen på vettig nivå och passerat över 2% DA.
 

 

 











Utdelningsregnet är här i full fart och det kommer bli ett gäng köp för SE portföljen framöver med. 

Som avslutning vill jag lyfta upp bloggaren Northernlightsinvestment "NLI "som jag tänker mycket på! 

Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar