torsdag 5 november 2020

Senaste transaktioner & nyheter

Inköp

Under den senaste tiden har jag ökat upp följande positioner:

  • Latour
    • Upptar 2,75% av min portfölj
    • Sälj aldrig
    • Öka smått på regelbunden basis
  • Addtech
    • Passar på att öka upp positionen, attraktivt köp på runt 100.
  • Harvia (ny)
    • Finsk bastu när den är som bäst! 
    • Släppte en stark Q3 rapport idag
    • Riktigt fin pjäs som jag fick upp ögonen via min bloggranne Mynatren

Övriga nyheter

Neste ingår partnerskap med All Nippon Airways (ANA) som blir det första flygbolaget som använder hållbart flygbränsle på flyg som avgår från Japan. Partnerskapet representerar också Neste's första leverans av hållbart flygbränsle till ett asiatiskt flygbolag.

Vonovia släppte en väldigt stabil rapport och man indikerar att man kommer höja utdelningen med 7% till 2021. En riktigt trevlig nyhet då den väger tungt i min portfölj.

2 kommentarer:

  1. Applåderar inköpen. Visst, Latour är Harvia är på ATH men kvalité är kvalité

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för det!
      Latour och Harvia förtjänar att ligga högt.
      Tog upp min position där i måndags så ville köpa innan rapporterna.

      Vi ses på discord!

      Radera