tisdag 24 mars 2020

Förändring portfölj

Idag sålde jag av mitt innehav i XACT Högutdelande och Kallebäck Property Invest.

Anledningen är så pass enkel att XACT inte ger mig något extra i dagsläget. Avgiften väger inte upp bredden i skrivande stund(mest pga min egen bredd i portföljen), samt väldigt oklart hur de hanterar sin utdelning.

Kallebäck har jag gjort en fin vinst på och jag ser betydligt högre potential framåt att andra aktier ska få rekyl. Passar även på att plocka in mera kvalité.


Köpte in följande:

Fastighet: Vonovia
Konsument: Clorox & McDonalds
IT: Microsoft
Sjukvård: Medtronic

Chansposter & ytterligare köp under veckan

EPR & MAIN

Primärt kvalité anländer i portföljen!

2 kommentarer:

  1. Stabilt Dennis. Kul med kryddorna också. Som du sa tidigare, antingen är det ett genidrag eller så galenskap. Tiden får utvisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en bra summering. Stabila fina pjäser kryddat med en gränsfin galenskap.

      Radera