torsdag 20 februari 2020

Summering kring Realty Income Q4 & övrigt

  • Realty Income (NYSE:O) sees 2020 adjusted FFO per share of $3.50-3.56 vs. consensus of $3.51.
  • Sees investing $2.25B-2.75B in 2020 based on current market conditions.
  •  "We invested approximately $3.7B in high-quality real estate during 2019, a record year for property-level acquisitions, including $1.7B during the fourth quarter," said President and CEO Sumit Roy.
  •  Q4 adjusted FFO per share of 86 cents beats the average analyst estimate of 84 cents and increased from 79 cents in the year-ago quarter.
  • Q4 revenue of $397.5M crushes the consensus estimate of $375.2M and rose from $342.6M a year earlier. 
Informationen ovan är hämtad från Seeking Alpha.

Realty Income Corp är ett fantastiskt bolag och jag ligger lång i denna månadsutdelare.
Som en användare kommenterade "Get rich slow machine". Summerade det hela rätt bra.
Blir kul att se öppningen på Realty idag!

Övriga kommentarer

Ett generellt tips till många där ute är att ha is i magen. 
Det var många som sålde av Latour på lägre nivåer och nu ligger den på 173 kr. 
Undvik att försöka tajma marknaden som utdelningsinvesterare. (Dock är det skillnad ifall man vill göra en omviktning utav sin portfölj för riskspridning, men i regel går det att hitta andra lösningar istället för att sälja)

Jag har själv fått lära mig den vägen när jag sålde hälften av mina Castellum runt 200-210 kr och nu ligger de på över 250 kr (Vilket jag gjorde pga att Castellum då tog upp på tok för hög % utav portföljen)

Man kan bara blicka framåt, ta lärdom och fortsätta på en vinnande strategi.
Bra företag historiskt och idag? 

Förmodligen ett bra företag i framtiden med!

2 kommentarer:

  1. Bra tips om Latour. Sålde av lite men jag ångrar det inte.

    Tänkte i alla fall antingen öka när den handlas till lite närmare substans, alternativt replikera deras börsportfölj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev lite samma som för min del med Castellum.

      Latour långsiktigt har varit en väldigt bra affär. LONG Latour :)

      Radera