fredag 22 november 2019

Köpknappen 5.0

Ja det blev faktiskt ytterligare köp idag och det blev ett nytt innehav Eolus vind som åkte ner i portföljen.

Eolus vind tittade jag redan på när kursen stod i 40 kr och då var jag sugen på att köpa.
Jag har nu letat en entry i detta bolag och på 120 så stod jag på sidlinjen och skippade totalt. Nu har kursen åkt ner till runt 100 lappen och det känns betydligt bättre med en entry här.

Fokuset ligger på vindkraftsanläggningar och man har etablerat över 570 anläggningar sedan starten 1990.

"Koncernen består av moderbolaget Eolus Vind AB (publ) och dotterbolagen Ekovind AB, Svenska Vindbolaget AB, Blekinge Offshore AB, Eolus Elnät AB, SIA Eolus, Eolus Vind Norge AS, Eolus Oy, Eolus Wind Power Management AB, Eolus North America Inc. samt dotterdotterbolaget OÜ Baltic Wind Energy. Utöver ovanstående bolag ingår även ett antal bolag som bildats för att driva utveckling av specifika vindkraftsprojekt."

En helt klart ökande trend i många länder.

DA är lågt på 1,47% där utdelningen legat på 1,50 i många år. Egentligen inte supersexigt men eftersom de befinner sig på en tillväxt resa (339%) på 3 år så känner jag ingen stress i närtid. Detta bolag får gärna växa till sig och bli en mogen utdelare med tiden.

Utöver detta så ökade jag ytterligare i Texas Instruments(kunde inte hålla mig) & UPM-Kymmene.

Är så nöjd att se TXN växa till sig i portföljen.


3 kommentarer:

  1. Nej vad sugen jag blir! Fy jag får allt vänta tills nästa vecka men då ska det rassla till ordentligt på köpknappen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig, då kommer du trycka på köpknappen på TXN?

      Mvh Dennis

      Radera
    2. Ja mest TXN. hoppas kursen inte drar för mkt

      Radera