torsdag 21 november 2019

Köpknappen 4.0

Det blev faktiskt ett köp till idag!

Jag tog in Texas Instruments Inc in till portföljen.
Några av anledningarna till detta köp var att hitta en stabil pjäs inom teknik som höjt utdelningen under en bra tid.

Idag gästades EFN börslunch utav Helge Skibeli, global analyschef på JP Morgan.
Hans rekommendation om han fick välja 1 aktie från USA att köpa var just Texas Instruments och gav argument att de ligger helt rätt i tiden mot vad marknaden behöver.

Det gjorde saken klar för min del och efter att TXN åkt ner till 115-116 dollar så tycker jag att kursen är rimlig att gå in på.

Känner mig väldigt nöjd






2 kommentarer:

  1. Såg också börslunch. Kan inte annat än gratulera dig. Ska själv fylla på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Detta köpet kändes riktigt bra. Kommer fylla på flera omgångar.

      Det tycker jag du gör helt rätt i! Dags att öka på i långsiktiga innehav.

      Trevlig kväll!

      Radera