onsdag 7 december 2016

Marknadsanalys

Med facit i hand så skulle man helt enkelt investerat stort vid två tillfällen. Det första tillfället var när Brexit inträffade och det andra tillfället när Donald Trump blev president.

Att marknaden överreagerar skapar stora möjligheter för att komma in på en otroligt bra snittkurs i en aktie.

Min framtida taktik kommer vara en hybridvariant, dels där jag fortsätter fylla på i de aktier jag redan ligger i. Givetvis beror det på kursnivån om jag går in eller inte, jag ser det som ett bra tillfälle ifall någon aktie skulle vara under mitt GAV för att sänka det ytterligare.

Annars blir det att skapa en buffert inne på Avanza där man handlar efter globala beslut som påverkar kursen stort. Då kommer jag köpa på mig lite tyngre poster, det innebär att mycket av tiden kommer att gå åt av ren "scouting" där jag följer aktier under min börsskärm,  analyserar rapporter samt forum och nyheter.

Många företag har det varit väldigt effektivt att köpa in sig snabbt efter en rapport som man vet kommer att visa negativt men när företaget har stor potential att explodera.

Så summerat kör vi på följande:

1. Sänk GAV
2. Buffert för stora globala överreaktioner
3. Scouting
4. Köp efter förväntade negativa rapporter


//MM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar