Micron levererade ett kvartal som var starkare än någon hade räknat med.
Intäkterna steg kraftigt, marginalerna är rekordhöga och bolaget bekräftar sin nya roll som en av AI‑erans viktigaste komponentleverantörer.
Omsättning och vinst slog förväntningarna med bred marginal
Bruttomarginaler på historiskt höga nivåer
AI‑efterfrågan driver strukturell brist på minne
Fleråriga kundavtal ger stabilitet och förutsägbarhet
Datacenter är nu huvudmotorn i affären
Micron är upp cirka 14% i skrivande stund.
Min portfölj har 26,78% exponering mot Micron så det boostar upp YoY resultatet.
Må gott /D
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar