tisdag 16 mars 2021

Nya inköp

Jag har under en längre tid haft tålamod mot investeringarna och väntat på bra läge att fylla på eller starta upp en ny position.

Efter mycket utvärderande så föll valet på följande:

  • Freja eID Group som inhandlades till 100 kr per aktie
    • Haft spaning på denna pjäs ett bra tag och märker hur många aktörer som ansluter sig. 
    • Passar perfekt in i portföljen och landar in i portfölj 2.

  • Hexatronic Group handlades också till runt 101 kr per aktie. 
    • Bolaget ser fortsatt ökande efterfrågan i sina samtliga tillväxtmarknader.  
    • Vinstlyftet i Q4 gjorde att riktkurserna skruvades upp rejält. 
    • Minns när jag gjorde ett längre inlägg om bolaget och köpte runt 50-60kr. Därefter flyttade jag bort bolaget från portfölj 1 och den landade in i portfölj 2(inga försäljningar utan endast en logiskt uppdelning från min sida)
    • Fullkomligt älskar bolag där alla finansben är urstarka

Övriga historiska småköp:

  • Mips
  • Swedencare
  • NIBE
  • Avanza Bank
  • Investor

Tycker dessa inköp kompletterar portföljen bra genom att undvika att bli för tekniktung.

Tålamod och planerade inköp är A&O.

Övrigt: Jag finns nu på instagram med "dennisaktieblogg" där jag lägger upp mindre och snabbare inlägg för dig som läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar