torsdag 11 oktober 2018

Köpt på mig mera

Det är helt naturligt att börsen både går upp och ner.
På tok för många blir oroliga när börsen går ner några procent. Köp och behåll bra välskötta företag och se detta som ett tillfälle att få in flera aktier till bra pris!

Rapporterna börjar trilla in för min del nästa vecka och det ser jag alltid fram emot.

Jag har köpt på mig mera i Hemfosa som ligger på en attraktiv nivå. Hemfosa kommer även att dela ut aktier i Nyfosa som kommer ske under Q4.
Jag har inte bestämt mig än för hur jag kommer göra i det fallet men återkommer med mina tankar kring det längre fram.



2 kommentarer:

  1. Tjena Dennis

    Jag kommer nog till en början att ha kvar nyfosa, sen sälja. De passar inte in i min utdelningsstrategi. Tror samtidigt att de kan bjuda på en uppåtfärd till en början

    mvh
    myntaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Myntaren. Jag kommer nog köra på samma taktik. Jag vill gärna ha mina stabila utdelningsaktier.
      Det kan också vara värt att ha som ett case där de i framtiden kan ge utdelning. Svårt val!

      Radera