söndag 4 mars 2018

Sålt av innehav och fyllt på ytterligare i befintligt

I fredags så sålde jag av mitt innehav i Pfizer. Jag köpte Pfizer för 260kr och sålde de för 293kr.
Har även hunnit vara några utdelningar på det med, så jag är helt klart nöjd med den affären. Anledningen till att jag sålde av det är för att jag ville öka upp innehavet i Latour. OMXS30 gick ner 2.19 i fredags och som vanligt dök det upp betydligt bättre kurser att gå in på.

Anledningen till att jag sålde av ett innehav istället för att avsätta in nytt kapital är dels att jag vill fördela om portföljen, att det var en bra vinst att hämta hem samt att jag vill försöka spara ihop en buffert ifall det dyker upp ännu bättre lägen på börsen framöver. Börsen har blivit betydligt mer volatil på sistone och det gör att det dyker upp bra möjligheter att komma in på bra kursnivåer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar