tisdag 6 februari 2018

Nya inköp!

USA börsen satte tydligt satt sina spår på resterande börser under gårdagen. Stockholmsbörsen idag var inget undantag. För oss som är långliggare är detta ett gyllene tillfälle att fylla på medans många säljer i panik för att media och diverse experter påverkar dom. De brukar hamna inom kategorin "sälj billigt och köp dyrt". Detta är något man vill undvika !
Jag köpte på mig ytterligare efter dagens fall på Axfood som var nere på över -11% vid vissa tillfällen. Dagens rapport för Axfood mötte inte riktigt upp till förväntningarna men enligt VD så är det mycket av digitaliseringen som tar kostnader och jag tycker det är väldigt bra att man är "tidigt" ute med detta så man inte tappar marknadsandelar mot konkurrenter.
Utdelningen höjs från 6kr till 7kr vilket är imponerande och slog förväntningarna ( mina egna förväntningar låg på 7kr! ).

Med detta köp så går Axfood förbi Castellum och blir mitt största innehav. Castellum ligger tätt bakom!
Jag har även köp investmentbolaget Latour. Har försökt vara tålmodig och hitta en ingång på under 98 och idag vid öppning så var de nere på 91 kr och där köpte jag på mig ett gäng!

Känner mig även nöjd över att ha sålt ICA i förra veckan. Flyttade över dessa till Castellum och Axfood.

Blir spännande att följa utvecklingen idag för USA börsen.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar