söndag 14 januari 2018

Nytt år, nya utdelningar!

Nytt år och nya möjligheter!

Vi börjar med att göra en översikt över vad som kommer i närtid.

Dessa är årsrapporterna i Januari och Februari som jag väntar på:






















Gissningar Januari:

Investor kommer säkerligen att höja sin vanliga utdelning med 1kr, dvs upp till 12kr.
Castellum gissar jag på 50 öres höjning till 5.50kr med 2 utdelningstillfällen så vi landar på 2,75kr per tillfälle.

När det gäller utdelningar än så länge för denna månaden så har det ramlat in från:
Hemfosa Fastigheter, Kallebäck Property Invest, Klövern Pref & Sagax Pref

Jag gillar att bygga på Dividend Carpet Bombing som innebär att det kommer utdelningar varje månad. Än så lägger ligger jag på 54st per år.

När det gäller utdelningsaktier så finns det en Facebooksida med exakt det namnet som jag kan rekommendera att följa. Gruppen har nästan 11.000 personer.

Spännande tider att vänta framöver!

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar