söndag 22 april 2018

Lite längre uppehåll!

Nu när det härliga vädret har tittat fram så har jag varit lite mera passiv här på bloggen. Har spenderat tid med mina nära och kära. Det är just det som livet handlar om, spendera tid tillsammans med dom som gör dig lycklig.

Jag har inte gjort så många affärer utan ligger mest för bevakning för tillfället. Jag har totalt 3st olika konton:

 - Utdelningsaktier Sverige ISK
-  Utdelningsaktier USA KF
-  Småbolag - ISK

Jag låter mina passiva utdelningar sköta jobbet åt mig medans jag spenderar tid för annat. Jag loggar in vid tillfällen då jag återinvesterar utdelningarna.
Har inte köpt några utdelningsaktier denna månaden utan jag ligger med bevakning på småbolag som jag känner kommer gå upp i närtid. Framtiden får utvisa ifall detta draget var vettigt men jag följer min magkänsla.

I Maj återgår jag till att fylla på utdelningarna igen. Kommande utdelningar i Maj:

Maj:       Akelius Pref, Investor, Latour, Realty Income, Tele2 B, XACT högutdelande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar